Wie ben ik en wat ga ik doen? - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Celine Weideveld - WaarBenJij.nu Wie ben ik en wat ga ik doen? - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Celine Weideveld - WaarBenJij.nu

Wie ben ik en wat ga ik doen?

Door: Celine

Blijf op de hoogte en volg Celine

26 Januari 2016 | Nederland, Bemmel

Ik ben Celine, ik ben 16 jaar oud en ik woon samen met mijn ouders en zusje in Bemmel. Ik zit momenteel in 4VWO op het OBC in Bemmel. Mijn hobby is hardlopen. Ook vind ik het heel erg leuk om leuke dingen te doen met vriend(inn)en.

Ik ga met mijn school naar Zuid-Afrika met 26 leeftijdsgenoten en een aantal begeleiders (docenten van school). Wij vertrekken 5 februari 2016 en komen 20 februari 2016 weer terug in Nederland. Dit is een uitwisselingsreis, helaas is het alleen niet gelukt om Zuid-Afrikaanse leerlingen deze kant op te laten komen, maar wij gaan wel daarheen.
We gaan naar een klein dorpje genaamd Genadendal. We verblijven daar in een hostel. Samen met de stichting Ubuntu goes Dutch (zie ook de website www.ubuntugoesdutch.nl) zorgen we ervoor dat basisscholen worden opgeknapt, kinderen van eten voorzien zijn op school en meer van dit soort projecten.

Ook gaan we daar lesgeven op de plaatselijke basisschool, hier zijn we al druk mee bezig. We nemen zelf het materiaal mee wat we nodig hebben, dit laten we vervolgens op de school achter zodat de kinderen er nog langer plezier van kunnen hebben.

Niet alleen gaan we vrijwilligerswerk doen, ook gaan we Zuid-Afrika zelf ontdekken, zo gaan we bijvoorbeeld op safari, naar het Robbeneiland en naar de Tafelberg.

We hebben allemaal een "buddy" toegewezen gekregen. Dit is een jongen of meisje uit Zuid-Afrika waarmee we nu al contact hebben gemaakt. We gaan een kijkje nemen bij hun thuis, en ze gaan mee naar sommige activiteiten die wij gaan doen.

Het is nog minder dan 2 weken wachten voordat het zover is!! De afgelopen maanden zijn onwijs snel gegaan en we hebben er allemaal veel zin in.

Liefs Celine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bemmel

Celine

Ik ben Celine Weideveld, ik ben 16 jaar oud en ik zit in 4VWO op het OBC.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 2981

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: