Update - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Celine Weideveld - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Celine Weideveld - WaarBenJij.nu

Update

Door: Celine

Blijf op de hoogte en volg Celine

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo allemaal,
We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en ik ga jullie vertellen wat ik deze afgelopen dagen heb gedaan, Ik was gebleven bij vrijdag middag, nadat ik was vertrokken uit het internetcafé zijn we met een grote groep weer gaan zwemmen in het beekje achter het hostel, ook hebben we heerlijk liggen zonnen dus we zijn weer lekker bruin geworden. Dit was echt een hele gezellige middag. ‘s avonds heeft Gisela mexicaanse wraps gemaakt, deze waren echt heel lekker. In de avonden doen we vaak niks anders dan kaarten.
Zaterdag zijn we naar Gansbaai, aan de kust, gereden. Het was echt prachtig weer, boven de 40 graden zelfs. We hebben hier een boattrip gemaakt, we hebben dolfijnen, pingiuns en zeehonden gezien, dat was echt heel gaaf. De trip duurde ongeveer 1 of 2 uur, dat weet ik niet precies meer. Daarna zijn we naar het souvenir winkeltje geweest, maar daar kon ik niet echt iets leuks vinden. Wel heb ik een aantal souvenirs gekocht op een markt in het stadje waar we daarna heen zijn gereden: Hermanus. Dit ligt ook aan de kust. Dit was ook heel gezellig, en er lagen zoveel leuke dingen. Ik moest me echt inhouden (ook al is dat niet altijd gelukt ;) ). Na ongeveer anderhalf uur verzamelden we weer op de afspreekplaats en reden we ongeveer 10 minuutjes door naar een prachtig wit strand waar we heerlijk hebben gezwommen in de zee, met de hoge golven die hier zijn is dat echt heel leuk. Wel zijn op het strand palen neergezet, je mag alleen tussen die palen de zee in anders heb je kans op een sterke onderstroom. Om ongeveer 5 uur zijn we weer terug naar Genadendal gereden, maar de begeleiders hadden iets anders in hun hoofd. Ze hadden die ochtend al tegen ons gezegd dat we niet teveel mochten eten, ik had dan ook bijna niks op. Wij hadden al door dat we ergens anders gingen eten, maar we wisten verder niks. Ze reden naar het hostel, en draaiden daar wee rom, zodat wij eerst zouden denken dat er niks aan de hand was, maar ze reden door naar Greyton, een dorpje verderop en daar hebben we heerlijk gegeten in een restaurant. Ik had calamari besteld, maar die was veel te pittig dus ik heb het niet helemaal op. Dit was een lange dag dus thuis heb ik gedoucht en toen ben ik meteen gaan slapen.
Zondag hebben we weer een boattrip gemaakt, maar dit keer naar Robbeneiland. We kregen daar een rondleiding over het eiland, dat was wel leuk. Maar de rondleiding door de gevangenis viel echt heel erg tegen. Dat vonden de begeleiders ook. De boottocht daarheen duurde 40 minuten (enkel), dus in total hebben we langer op de boot gezeten dan dat we op het eiland waren, maar de boottocht was ook leuk, we hebben enorm veel kwallen gespot, maar ook dolfijnen en in de verte zelfs een walvis, dat was heel gaaf. Ik heb nog een klein souvenirtje voor mama hier gekocht. Daarna zijn we door gereden naar Kaapstad, het nieuwe centrum. Hier waren we nog niet eerder geweest. We kregen hier vrije tijd en wat geld om te gaan eten. We kwamen daar om half 5 aan en er was een markt die om 5 uur zou stoppen dus we zijn eerst over de markt gelopen en ook hier moest ik gewoon weer wat souvenirs kopen, ik ben er echt heel blij mee. Daarna ben ik met Marlon, Melissa en Milou gaan eten bij de kfc, daar hadden we echt zin in. De rit naar huis duurde heel lang, vooral Kaapstad uit duurde lang, terwijl dat toch al rond een uur of half 8 was. We kwamen rond 10 uur thuis en toen was het al helemaal donker.

Het is vandaag maandag en ik ben op vrijwilligerswerk geweest in een instelling voor gehandicapten samen met Sam, Melissa, Renske en Luca. We waren daar op half 12 klaar en nu hebben we vrije tijd. Het is vandaag iets minder warm, niet warm genoeg om te gaan zwemmen dus we gaan gewoon gezellig met de groep wat anders doen denk ik.

Mijn tijd zit er weer op, ik weet niet of ik nog een gelegenheid heb om te schrijven. Vrijdag avond vliegen we alweer terug naar Nederland en begint het gewone leven weer.

Liefs Celine

  • 15 Februari 2016 - 20:01

    Berdien:

    Hey Celine !!
    Zo leuk om te lezen allemaal!!
    Geniet nog een paar daagjes. Veel plezier op safari morgen!
    Kus mama

  • 15 Februari 2016 - 20:35

    Willem:

    Lieve Celine ben zo blij dat je een geweldige tijd heb hoor alles wel als je thuis ben Gr

  • 16 Februari 2016 - 14:46

    Floor:

    Heee Cel,
    Super leuk om dit allemaal te lezen!
    Het klinkt allemaal super leuk en gaaf!
    Gelukkig heb je het zo naar je zin en heb je de tijd van je leven!
    Veel plezier nog deze laatste paar dagen! Ik zie er naar uit al je verhalen te horen!
    Ik mis je wel hoor! Ik hou van je!
    Dikke kus en knuffel je beste vriendin!❤

  • 16 Februari 2016 - 20:10

    Bas En Anne:

    Hoi Celine,

    Weer super leuk om je belevenissen te lezen!! En hoe gaaf dat je dolfijnen, zeehonden, pinguïns en een walvis hebt gespot!! Geniet vd laatste dagen!
    Liefs Bas en Anne en x van Veerle en knuffel van Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Celine

Ik ben Celine Weideveld, ik ben 16 jaar oud en ik zit in 4VWO op het OBC.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 2982

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: